Téma:

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6758

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Jak to popisuješ je tu možnost opravdu špatného kontaktu či funkce regulátoru. Loni na podzim jsem proháněl Pegaso po lesích a v jednom blátíčku necitlivě použil spojku a shasnul mi motor. Pak už jsem nenastartoval. Kontrolky i od vstřikování se rozsvítily jasně a tak jak měly. Při stisknutí startéru však zhasly a startér se ani nehnul. Přesto když jsem zkoušel zatroubit klakson měl silný tón jak by měl a světla svítila. Zkoušel jsem roztláčet a nic. Nakonec jsem se pracně dostal do podsedlovky a zjistil, že "+" pól baterie je zdvojený a jeden z kabelů vedoucí od regulátoru právě na něj držel jen tak aby se neřeklo. (okem to nešlo poznat a kontakt tam byl, ale z hlediska vodivosti byl a hned zas nebyl). Po provizorní úpravě bylo po problému a nastartoval jsem.
Jak psal Tom baterie je problém. Gelovky nic nevydrží, není to jako s klasickou baterií která snesla nějaký čas přebíjení i když byla skoro suchá... Zatím co jsem tak vyčetl a slyšel tak komu odešel regulátor na VFR tak dřív či pozděj (většinou hned) měnil baterii. A pravdou je, že dobrá baterie spolu s regulátorem je základem pro dobrou funkci elektroinstalace. Baterie může držet dobré napětí, ale kapacitu a tedy výkon který je schopna dodat může mít v háji.
To pohasínání světel nevím zda jsem dobře pochopil. Ty startuješ se zapnutými světly??? No to je ale shovadilost č.1. V každém manuálu jakéhokoliv automobilu či motocyklu bude uvedeno, že máš mít při startu vypnuty všechny el.spotřebiče (neřídili to elektronika). A je to samozřejmě logické, světlo je velký žrout. Pochopitelně, že při startu ti pak budou vždycky pohasínat u jakéhokoliv motocyklu který takové startování umožňuje.
A ještě téma chcípák. Já ho také užívám a vždy jsem užíval. Naopak by mě točilo otočit klíčkem a hned být ready a bzučet... Vím, že je to úplně jedno, ale neměl bych prostě dobrý pocit. Zkrátka jen železná košile, kterou měnit nebudu.. Mezi motorkáři je to tak půl na půl..

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6759

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
:laugh: Že já jsem s tím chcípákem začínal... B) Jen technická, Maxxi. Já taky startuji se zapnutými světly. VTECy pro ČR a možná i jiné země, kde je povinné svícení, nemají vypínač světel. Při zapnutí klíče se ti rozsvítí světla. Jedinou možnost máš přepínač dálkové/tlumené. Taky mne to štve, když potřebuji jen zapnout zapalování nebo když jsem montoval alarm a instalace vyžadovala třeba 3x zapnout/vypnout. Pak jsem vždycky dobíjel baterku. Pro sichr.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6760

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Tome nebyl jsem si jist, ale asi to budou mít minimálně evropské Vtecy všechny. No bohužel dnes už to vše směřuje k tomu, že člověk nemůže skoro nic a naše stroje dělají za nás, někdy i jinak než bychom chtěli.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 6 měsíců zpět #6763

  • hrtak
  • Avatar uživatele hrtak Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 76
  • Obdržená poděkování 0
Tak za posledni 4dny se to projevilo jen jednou nekdy v nedeli... Zhruba z 20ti startovani... asi to resit nebudu, koncem rijna to zazimuju, pres zimu koupim novou baterku a regulator a pripadne to poresim na jare, pokud to bude pokracovat...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 6 měsíců zpět #6764

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Kdyby to byla úplně blbá baterka, tak by jsi následně nenastartoval. Regulátor stačí změřit, jaké dává napětí. Pak ho můžeš taky vyloučit. Každopádně regulátor nezpůsobí, že jednou nastartuješ a jednou ne. Startér, potažmo palivové čerpadlo, jsou zapojeny přes relé, které je spínané mimo jiné i náklonovým čidlem (odpojí motor při pádu), spínačem spojky, stojanu či neutrálu. Takže např. nejde nastartovat, když tam máš rychlost a vyklopený stojánek. Mimo jiné je v tom okruhu i ten tvůj oblíbený chípák :-) Takže pokud to takhle blbne, může to být třeba jen špatný kontakt na svorkovnici. Nebo zaoxidovaný. Nejlépe začít odstrojením motorky a prolézt dráty, prostříkat svorky kontaktolem. Tím se nic nezkazí a možná něčemu pomůže. Blbé je, že pokud je takhle opravdu špatný kontakt k palivovému čerpadlu, může tě to někdy i vypéct na cestě a už neodjedeš. :( Pak to taky nemusí být vůbec nic a prostě jenom nevypínej chcípákem, když říkáš, že se to jinak neprojevuje a máš to opravené B)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 6 měsíců zpět #6768

  • hrtak
  • Avatar uživatele hrtak Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 76
  • Obdržená poděkování 0
No jak jsem psal, ono kdyz nejdriv zapnu chcipak a pak tocim klickem, tak naskoci vzdycky (Resp. se mi nestalo ze by se nezaclo natacet cerpadlo).
Kdyz nejdriv otocim klickem a pak zmacknu chcipak - a nenaskoci to hned - tak staci tak 10-15sec pockat a pak si cerpadlo vzpomene ze ma nabehnout a natoci se...

Proste podivny :D... A sam se prohrabat v motorce asi nejsem schopen, jak rikam, pres zimu to zkusim nejak vsechno povymenovat a uvidime....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 6 měsíců zpět #6769

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
No víš jak. Já jsem nikdy takhle s klíčem a chcípákem neexperimentoval. Třeba to je úplně normální a mně to dělá taky, ani o tom nevím. Kolikrát lepší nevědět... :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.452 sekund
Powered by Kunena fórum