Téma:

Re: Nakup VFR800 12 roků 10 měsíců zpět #6529

  • jirka
  • Avatar uživatele jirka
  • Návštěvník
  • Návštěvník
mam ignitech na rc 36 a plna spokojenost už 3 roky :cheer:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 10 měsíců zpět #6530

  • hrtak
  • Avatar uživatele hrtak Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 76
  • Obdržená poděkování 0
Nakonec jsem tam dal ten nevim co to je z partsdepot a objednavam jeste jeden pro jistotu do zalohy z HongKongu... Hlavni je ze uz zas jezdim, jen me mrzi ze tyden volna motorka stravila v servisu :(. Kouknul bych za vama do toho Ceskyho Raje, ale uz bohuzel mame naplanovanyho neco jinyho, tak snad priste :woohoo:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6742

  • hrtak
  • Avatar uživatele hrtak Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 76
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj, zas bych po case potreboval radu... Uz mam najeto cca 9k km a to vicemene k me spokojenosti :). Ovsem dnes se vyskytl problem se startovanim. Otocim klickem na ON, aktivuju chcipak a ... Nic - nezacne se natacet sytic (ci co to je) a nemuzu nastartovat

Metodou pokus omyl jsem zjistil ze to bud po par pokusech naskoci (vetsi sance je pokud otacim klickem a chcipak uz mam v poloze ON) nebo ze kdyz pockam cca 10sec tak si vefra nakonec vzpomene a ten sytic natoci... Tesne pred tim natocenim probliknou najednou cervena kontrolka FI a cervena kontrolka HISS.

Nesetkal jste se nahodou uz nekdo s tim? Vidim 4 moznosti HISS system, sytic, chcipak nebo neco v elektrice...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6743

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Ahoj. Bohužel, podle tvého popisu se moc radit nedá. V tomto případě vůbec radit přes web asi nebude moc relevantní. Za prvé, máš VTEC. Ten žádný sytič nemá. Jestliže máš vypnutou motorku, nechápu, proč vypínáš i chcípák. Ale budiž, to by ničemu nemělo vadit. Každopádně, pokud máš klíček v poloze ON a zmáčkneš chcípák do polohy ON, mělo by zabzučet palivové čerpadlo, které natlakuje palivové potrubí. Pokud nestartuješ, čerpadlo se vypne. Zda problikne kontrolka HISS a FI, to si teď nepamatuji. Pokud po tom budeš toužit, zítra to sem dopíšu.
Z tvých možností - HISS to nebude. To by jsi za prvé vůbec nestartoval (Honda Ignition Security System nedělá nic jiného, než že ověří platnost čipu ve tvém klíči).
Sytič - ten to taky nebude, viz výše.
Chcípák - nedá se vyloučit, ale je to jen mechanický spínač. Podle mne malá pravděpodobnost.
Něco v elektrice - Bingo! To bude ono.
Ale aby jsi neřekl, že si z tebe jenom škodolibě utahuju, hledej příčinu v potížích, které už jsi měl. Problém s regulátorem. Vyměnil jsi ho. Ok. Je správně namontovaný? Zapojený? Funguje dobíjení správně? Je správně zapojená baterie? Nejsou volné konektory? Je správně nabitá? Nebyla poškozená minulým vadným regulátorem? Pokud tohle všechno bude v pořádku, pak přichází na řadu smutnější hledání. Vadný regler mohl poškodit řídící jednotku (byť znám případ, kdy byla baterka nadmutá jak kráva a po výměně baterie a regulátoru motorka dál normálně jezdí). A nebo opravdu, jak říkáš, něco v elektrice. Tzn. odstrojit motorku a projít svazky. Ono i ten regulátor mohl odejít, pokud třeba nebyl dobře ukostřený... Víc mne fakt takhle od stolu a na dálku nenapadá. Jen že tyhle potíže nejsou normální. Nepáchal tam někdo nějaké zločiny? Není tam přibastlený alarm? Nebo není blbě opravená po pádu? Tohle je docela dost závad v krátké době. To musí mít nějakou příčinu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6746

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Ještě dodatečně, co jsem zapomněl. Nemůžeš startovat - to znamená konkrétně co? Že motorka nechytne nebo se ani netočí startér?
Pokud by to opravdu mělo být v tom chcípáku, tak ho sundej. Pravý vypínač jsem dole neměl, ale na levém jsou obyčejné nožové spínače (pokud se vyjadřuji správně, zkrátka obyčejné plíšky). Žádné high-tech, mikrospínače apod. Předpokládám, že pravý ovladač nebude jiný a pokud je tam špatný kontakt, tak to jenom přiohneš.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6751

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Jak psal Tom, dnes už není špatných motorek a VFR patří a vždy patřilo i mezi těmi dobrými k tomu nej zejména co se týče absence závad. Proto určitě není standartní mít během 1t.km tyto problémy.
Určitě bych začal kontrolou měněného regulátoru-ukostření, kontakty a to stejné s baterií. Nedávno tu psal Merlin, že mu motorka občas za jízdy na hrbech jakoby chcípne, někdy úplně a blikne mu FI. Celý problém vyřešilo řádné očistění a hlavně dotažení kontaktů na baterii. Stejný dotaz jako měl Tom...nestartuje znamená co?? Stiskneš chcípák a zabzučí čerpadlo či nikoliv?? A pokud nasaje pak už start bez problémů??? V nejhorším můžeš chípák překlenout abys vyřadil možnost jeho vadné funkce. Snad je to jedna z těch maličkostí ..

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6753

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Tak dneska mi to nedalo a šel jsem taky točit klíčem a mačkat chcípák. :-) Kontrolky FI a HISS zasvítí vždycky, když naběhne čerpadlo. Když čerpadlo vypne, kontrolky zhasnou. Zkus to popsat přesněji, případně se můžeš i stavit ke mně a můžeme na to kouknout.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6755

  • hrtak
  • Avatar uživatele hrtak Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 76
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj, diky za vycerpavajici reakci... Nejedna se o sytic, ale o palivove cerpadlo, moje znalosti v oblasti motoru nejsou prilis vysoke :D. Kdyz zastavim, tak motor vypinam chcipakem, protoze od toho chcipak je... A nasledujici startovani delam otocit klicek, zapnout chcipak, stisknout starter.

Cely problem se tedy projevuje tak, ze otocim klickem, zapnu chcipak a neozve se ono vzuuum, ktere dela palivove cerpadlo - a nasledne nejde nastartovat - jakoze stisknutim starteru jen zahnes predni svetlo ale starter se nezacne tocit.
Co jsem vypozoroval, tak nekdy staci cca. 10sec pockat a vzuuum nakonec prijde a pak se da startovat
Stejne tak, kdyz dam nejdriv chcipak do ON a pak teprve otocim klickem, tak se zatim vzdy vzuuum ozvalo

Jenze treba vcera se zavada neprojevila vubec, ale az ve chvilikdyz sem si s tim pak chvili hral....

Mozna by to mohl byt ten regulator, nefunguje uplne dokonalo, tj. Trosku tam lita napeti - kdyz treba brzdim a rozsviti se brzdove svetlo, tak je videt trochu pokles svitivosti i na prednim svetle (snad to popisuju dobre). Chci ho zkusit vyreklamovat, pripadne nekde sehnat original, ale rad bych jeste dojezdil sezonu (i kdyz sem si vedom, ze si zahravam - ale tak snad nicim horsim nez prasklou zarovkou by se to projeit nemelo).
K ostatnim vecem baterka by mela byt v pohode, alarm nemam dobastlenej ani nic jinyho neblbne... Budu to jeste pozorovat a kdyztak napisu... nebo bych se stavil bydlim v Praze a mam ted treba volnej vikend, stejne sme chteli s pritelkyni nekam na vylet :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od hrtak.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6756

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
No já jedu na víkend pryč, takže ideálně v týdnu. Ale z toho, co popisuješ, stejně nejsem moudrý. Každopádně, pokud brzdíš a zhasínají ti světla, pak to asi nebude v pořádku a zahráváš si, to každopádně. Pak ta oprava může být řádově dražší. Na druhou stranu, možná už sis na ni zadělal. Regulátor - lítá napětí. To jen tak usuzuješ nebo jsi to proměřil? Že ti zhasínají světla může být způsobeno i vadnou baterií. Ona totiž neslouží jen ke startu, ale také vyrovnává výkyvy napětí v síti při různých otáčkách motoru. Pokud je vadná, pak ty výkyvy schytává veškerá elektronika. Takže to zdaleka není jen o prasklé žárovce.
Další věc. Když píšeš, zkus to po sobě přečíst. Každý se přepíše, stane se. Ale co myslíš tím "zahneš" přední světlo? Pokud ti při startu zhasíná přední světlo, pak to taky indikuje vadnou baterii. Nebo špatně připojenou.
Nebo se zeptám jinak. Projevuje se to častěji, když motorka delší dobu stála? Možná teď více jezdíš, takže baterka je dobitá. Ale rychle ztrácí kapacitu, takže když s tím čerpadlem chvíli blbneš, vybije se. A pokud je baterie vybitá, pak při nízkém napětí již řídící jednotka nefunguje a čerpadlo nezabzučí. Je to jen vaření z vody, ale pokud byl v čudu regulátor, pak zrovna nespoléhal, že baterka je OK.
Na téma chcípáku nechci rozvíjet další plodnou diskusi na typu "Vypínat klíčkem nebo chípákem". Ale opravdu tam není od toho. Když se podíváš do návodu, dočteš se, že tento vypínač je primárně navržen jako bezpečnostní nebo nouzový vypínač. Tzn. když by jsi spadl a běžel motor, aby se dal snadno vypnout. Proto také mívá tento vypínač červenou barvu. Prakticky je to nesmysl, protože vypneš motor, ale ostatní spotřebiče (jako např. světla v této úpravě) zůstávají pod proudem. Na druhou stranu znova opakuji, používáním chcípáku nic nezkazíš. Takže když tě to baví...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nakup VFR800 12 roků 7 měsíců zpět #6757

  • hrtak
  • Avatar uživatele hrtak Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 76
  • Obdržená poděkování 0
scalla: oki, kdyztak se domluvime pres SZ

Predtim sem to psal z telefonu, tak me mozna par pismen ulitlo

Jinak se to spatne popisuje, svetla zahsinaj jenom kdyz se drzi starter, mel sem za to ze to je bezna situace u vsech VFR :-). Pokud mackam brzdu, tak nezhasinaj, jen je ve tme videt ze tam kolisa napeti... nevim jak to popsat - mozna treba v baraku rodicu kdyz se pustila mikrovlnka, tak to bylo videt na lampicce, ze tam trochu zakolisalo napeti :-).

Kdyz budu mit moznost, zkusim tam pripojit jinou baterku jen tak pro kontrolu co to provede.

Jinak motorka mi nikdy nestoji dyl jak dva dny, takze nevim... jezdim hodne a casto - kazdy den do prace.
Tema chcipaku nechci resit, vim ze to je jedno z tech hadacich temat, proste me to tak nekdo naucil a tak to tak delam... Zkusim chcipak nevypinat, jestli se to nebude projevovat.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.837 sekund
Powered by Kunena fórum