• Strana:
  • 1
  • 2

Téma:

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11716

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 319
  • Obdržená poděkování 20
Je to tu jakési hibernované, ale stejně se optám. Líbilo by se mi s Vefrem zajet do Řecka či Itálie.
Že Vefro hůře chladí je obecně známá realita, vidím to v létě celkem běžně. Hlavně během teplých lét a především při popojíždění ve městě to není pěkná podívaná na display teploměru. Takže otázka zní, byl už někdo z kolegů na Vefru na jihu Evropy? Vařil, nevařil? Dá se to s Vefrem odjet? Legendy typu jedna paní povídala neberu, chci osobní zkušenosti.
Má zkušenost z teplého českého léta je, že sice teplota vylezla někam cca ke 106, ale pak zasáhl ventilátor a po chvilce brnkání na nervy to spadlo. Předpokládám, že na jihu bude krapet tepleji a tak by mne zajímalo chlazení Vefra v tamních podmínkách. Díky za informace.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11717

  • Dvoři
  • Avatar uživatele Dvoři
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 209
  • Obdržená poděkování 8
Ahoj Jirko,
v roce 2018 když jsem měl VeFRo krátce vyrazil jsem s přítelkyní s plnou polní do Slovinska.Byl jsem pak i pár dní u moře v Ankaranu,Koperu,Izola a to zrovna byli pařáky kdy bylo 30 ve stínu.Měl jsem z toho celkem dost strach jelikož kamarád co s VeFRem projel skoro celou Evropu mi vyprávěl jak asi 2x vařl.Doporučil mi namíchat si chladící kapalinu sám a dát tam o něco více emulze než destilky že to má větší bod varu nepamatuji už si přesné poměry ale bylo to třeba že se to mělo ředit 1:1 (VeFRo má asi 3l chladící kapaliny) tak jsem dal 1,6l emulze a 1,4l vody a musím říct že sem zatím nevařil.Kolikrát sleduji jak mi na přístrojovce leze teplota max jsem měl asi 116 stupňů ale vždy pak větrák stihl stáhnout.Někde jsem četl že někdo dával na VeFRo ventilátor z VTRa prý je větší a někde na zahraničním foru jsem viděl že měl někdo i ventilátor na druhém chladiči.Už jsem s VeFRem v horkách něco najezdil a zatím jsem nevařil a kluci co s nima jezdím a mají řadové 4 váli tak už párkrát vařili a já v klidu uchladil.Jediné co tak u sebe mít vždy radši vodu kdyby náhodou došlo na vaření aby jsi mohl po vychladnutí dolít a pokračovat.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Dvoři.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11718

  • nororon
  • Avatar uživatele nororon
  • Offline
  • Expert
  • Expert
  • Příspěvky: 155
  • Obdržená poděkování 3
Ahojte !
Ja síce VFR-o nemám, ale mám z posledného leta nepríjemnú skúsenosť. Začalo tak nevinne, servise mi menili chladiacu kvapalinu (a dali tam nejakú zelenú zbrndu - teraz to tak honotím), prvom servise ešte dávnešie mi ulomili vrtuľu ventilátora (neriešil som to, lebo je dosť drahy). Ale teraz sa vrátim k tomuto letu, mal som výlet cez les kde som na šrotoline/zemnej ceste zostal vysieť a vyvrela mi chladica kvapalina. Vonka mohlo byť tak 35°C. Potom som sa radil v inom servise čo tam dať a oni mi poradili tam dať Motocool Factory Line, a dal som ho neriedený a musím konštatovať že je dobrý. Odvtedy som už opravil aj ventilátor a teraz je všetko tip top. S tou chladiacou som ale spokojný
Přílohy:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11719

  • vlado
  • Avatar uživatele vlado
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 1167
  • Obdržená poděkování 27
Zdarec, ja mam projetej celej jih od Rima az po Budvu, vcetne Rumunska a Bulharska, Vice mene jezdim jenom na jih, Jadran a Cerne more. Skoro kazdy rok. Kazda dovolona v prumeru cca 4.000 km. A uplne v pohode. Celkem 2x mne system odstavil kuli prehrati. Vypnul motor a rozsvitila se mi kontrolaka. Chvili jsem pockal. Po chvilce opet nastartoval a jezdil v pohode dal. Nic jsem nikdy nedolejval. Smes mi vzdy vydrzela bez dolejvani od servisu do servisu. Po prvni skusenosti jsem se ptal v servisu (Serivosoval jsem moto jenom v servise kde jsem koupil novou motorku) na jejich nazor a bylo mi receno at si toho nevsimam. Ze prej vfr to ma tek technicky zabezpeceno ze se ji nic stat nemuze. Vic krat jsem si s tim uz hlavu nelamal. Ale jak jsem psal, stalo se mi to jeste jednou a vice krat uz ne.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11720

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
To je krásná fráze " Ze prej vfr to ma tek technicky zabezpeceno ze se ji nic stat nemuze" :) Jsou vcelku rozdíly mezi FI a VTECem. Myslím, že FI chladí lépe. Možná jde na FI dát i druhá vrtule, ale na VTECu na to není místo. Leda by se podložila kapotáž. A u VTECu je ještě problém s obráceným tahem ventilátoru. Což už jsem podrobně rozepsal v článcích. Kus jihu jsem taky pojezdil, ale už kvůli sobě se snažím jezdit mimo největší vedra, takže extrémní zkušenosti nemám. Na displeji jsem sice měl hodnoty nad stovku běžně, ale ještě nikdy se mi motorka neodstavila.
Co se chladící kapaliny týče, vyzkoušel jsem několik druhů a fungují asi všechny. Na druhou stranu, proč řešit něco, co už za mě vyřešil někdo jiný? Kupuji už jen originál Honda. Není to o tolik dražší a máte jistotu, že do motoru přijde, co tam má být (neleptá těsnění, hliník atd.) U některých motorů může nesprávná volba kapaliny vést až k jejich poškození (připéká se). To není případ VFR.

Originál kapalina se neředí, stačí nalít. A pokud byste potřebovali dolít někde na cestách, měli byste tu samou dostat kdekoli v Hondě.

Ohledně chlazení je asi bezproblémová poslední reinkarnace VFR/Crossrunner, která má náporový chladič vpředu. To by mohl potvrdit nebo vyvrátit Jirka s Crossem.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11721

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 319
  • Obdržená poděkování 20
Pánové, všem vám děkuji za informace. Další mé informační vakuum bylo eliminováno.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11722

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 262
  • Obdržená poděkování 15
Tři roky nazpět v Dolomitech pří výjezdu na horní parkoviště v Tre Cime di Lavaredo jsem se
s v-tecem dostal na teplotu 115 stupňů a čekal jsem kdy to vybouchne... naštěstí to bylo v pohodě, jak píše Vlado,měla by při kritické teplotě snad motorka vypnout.
Jednou mě sice na benzince v létě kapalina vytekla pod motorku ,ale to jsem doma zapoměl na expančku nasadit to gumové víčko a kapalina se nějak cestou vyšplejchala a pak jí bylo v okruhu málo a čidlo větráku tím pádem nesepnulo .Po dolití destilky a nasazení víčka opět všechno OK.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jarak.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11723

  • Jirka 22
  • Avatar uživatele Jirka 22
  • Offline
  • Pokročilý
  • Pokročilý
  • Příspěvky: 45
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj všem. Crossrunner a ani Crossturer nemá vůbec žádné trable s teplotou. S oběma jsme byli loni v Itálii u moře a bylo fakt vedro a nic se nikomu nestalo. Ani náznak nějakého problému. Nikdy jsem neměl ani stovku. A Crossrunner má ještě náporák pro olej.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11724

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 262
  • Obdržená poděkování 15

Jirka 22 napsal: Ahoj všem. Crossrunner a ani Crossturer nemá vůbec žádné trable s teplotou. S oběma jsme byli loni v Itálii u moře a bylo fakt vedro a nic se nikomu nestalo. Ani náznak nějakého problému. Nikdy jsem neměl ani stovku. A Crossrunner má ještě náporák pro olej.

Olejový chladič má Fi i V-tec taky....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jarak.

Vefro vs cestování po jihu Evropy 3 roků 1 měsíc zpět #11725

  • Vehrvolf
  • Avatar uživatele Vehrvolf
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 171
  • Obdržená poděkování 3
Nazdar dravci. Na nové motorce mám najeto relativně málo, nicméně žádný problém nenastal, když nepočítám to, že v horku jede větrák na každé druhé křižovatce. Větrák to stačí uchladit. S rc 24 jsem najel o hodně víc a tam naopak jsem byl několikrát na pochybách jestli větrák vůbec funguje. RC 24 nemá display, ale jen ručičku ukazatele, který ukazuje přibližně přesně. RC 24 má ovšem chladič vepředu. Jen jednou jsem vařil, a to když v pařáku jsme jeli na Stelvio. Cesta tam je ale pořád na 1, jen na dlouhých rovinká (asi 50 m) na 2.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.395 sekund
Powered by Kunena fórum