Téma:

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 1 měsíc zpět #9246

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Tak jsem tam šoupnul 16z pastorek a musím říct, že dole a zvlášť ve dvou se to hodně zlepšilo. Stejnej zátah s méně plynu, jsou pryč vibrace kolem 4,5 tis. ot. když jsem se rozjížděl ve dvou na méně plynu. Nahoře to už znát není a ani nepozoruju zvětšený otáčky při stejný rychlosti. Cukání pozoruju jen pod 3 tis. ot., ale tam se stejně jezdit moc nedá...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 1 měsíc zpět #9247

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Tak to je dobrá zpráva. Otáčky se ti moc nezvednou. Je tady článek o převodech, jsou tam i vzorečky. Ale měl jsi dát 15z, tahalo by ti to ještě víc. :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 1 měsíc zpět #9248

  • Viki
  • Avatar uživatele Viki
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 409
  • Obdržená poděkování 1
Já jsem pastorek nechal originál a jezdím větší rozetu, což se mi zdá lepší pro životnost pastorku :) Jinak ho mám v 90t myslím taky původní :)
p.s. taková ta výbušnost se při změně rozety celkem projevila, jen jsem si na to za ty roky zvyknul a nepřijde mi to :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 1 měsíc zpět #9249

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Taky bych šel cestou větší rozety, protože neoriginální pastorek už nechci. :) Akorát změna převodu asi nebude stejná? To bych musel znova nastudovat ten Maxův článek. ;)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 1 měsíc zpět #9250

  • Beyk-Vevercak
  • Avatar uživatele Beyk-Vevercak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 206
  • Obdržená poděkování 5

scalla napsal: Taky bych šel cestou větší rozety, protože neoriginální pastorek už nechci. :) Akorát změna převodu asi nebude stejná? To bych musel znova nastudovat ten Maxův článek. ;)


Si pohrej s gear commanederem, ale v zasade jeden zub na pastorku efektem odpovida zhruba dvema na rozete (opacnym smerem samozrejme), pokudnsi spravne pamatuju. Ja jezdim na farosovi -1 pastorek, +5 rozetu :-D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 1 měsíc zpět #9274

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Tak mě výměna rozvoďáků stejně teď na jaře nemine (naj. 45.000 km). K tomu tikání se po prvních 300 km na jaře přidalo klepání. Bude mi to nakonec dělat servisák na kterýho mám jen pozitivní recenze a kterej tuhle motorku zná od prodejce, protože ten právě před prodejem byl u něj kvůli hluku z motoru a už tenkrát mu řekl, že jsou to rozvoďáky. Udělá rovnou i ventily, prej si sežene tu aretaci na vtec... Jen se s tím bojím trochu jezdit, aby to nepřeskočilo. Prej se to může stát, pokud by zklamal napínák (pružinka v něm), ale mám tam od podzimu nový, tak snad to nehrozí... Když už jedu, tak piánko a moc to neženu do otáček a nenechám brzdit náhle motorem.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 6 roků 11 měsíců zpět #9436

  • X4
  • Avatar uživatele X4
  • Offline
  • Nováček
  • Nováček
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj všichni,
řešil jsem podobný problém jako Homolka.
Už se mi to podařilo vyřešit, ale kdyby měl někdo podobný problém, třeba mu to pomůže.
Rád bych poděkoval Scallovi, za jeho trpělivost a podnětné nápady.

Tady je můj příběh:

Po 15-ti letech jsem si zase koupil motorku.
Je to VFR800VTEC ABS 2002 najeto 11.000km
Stálo to někde v Itálii od roku 2003/4
Všechno jako nová motorka – nádhera.

Přivezl jsem to domů, vyměnil olej a olejový filtr, zkontroloval ostatní kapaliny.
Protože to dlouho stálo, tak bylo dost rzi v nádrži, kterou jsem snad vyčistil.
Do benzínu přidal VIF.

Hurá to vyzkoušet. Maximální spokojenost, jezdím sám a jede to jak blázen - snad nepřijdu o noty :)
Točím 6.000 až skoro omezovač. Omládl jsem. Najezdil jsem asi 900km.

Pak to přišlo.
Přemluvil jsem ženu k projížďce.
Bojí se a jedeme jako školní autobus = zrychlení 0 na maximálně povolených 90 asi za 3-5minut a náklon 10 stupňů od kolmé osy, už je mi taky avizovaný jako značně přemrštěný. No nic jsem rád, že na to nakonec vlezla.

Pod 4500 otáček se na tom moc nedá jet. VFR vibruje jako když má 500 otáček.
Místo plynulého zrychlení spíš takový poskakování, škubání, cukání, prostě chování podtočenýho motoru, které úplně přestane až v 4900 ot.
Takže z klidné nedělní projížďky utrpení, zklamání a hrůza co s tím budu dělat.
V noci se budím hrůzou - podpálený ventily, trysky, snad jen svíčky ....
Mám podezření, že se mi rez dostal dál.

Pastorek i rozetu mám originál.

Tak jsem se v tom trochu vrtal.
Svíčky celý hnědý od nějaký směsi oleje a mělo to konzistenci napůl zaschnutý fermeže.
Opláchl jsem je a změřil vzdálenost = 1,0 až 1,3mm
Dle výrobce NGK mají mít mnohem méně.
Sklepnul jsem je na 0,7 a vrátil zpět. Prý se to nemá sklepávat.

Vyhodil jsem vzduchový filtr.

Jel jsem to projet.

Úplně jiná motorka.
Nyní cukání kolem 2800 zmizí a motorka plynule zrychluje.
Koupil jsem nový svíčky a vzduchový filtr.
PROBLÉM VYŘEŠEN - alespoň u mě.

Tak se mějte a doufám, že vás nic podobnýho nepotká.

X4

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 6 roků 11 měsíců zpět #9451

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Nechce se mi věřit, že to všechno způsobil zanesený filtr a staré svíčky. :-) Ale hlavně, že to zabralo.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 6 roků 10 měsíců zpět #9685

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Protože po výměně rozvodových řetězů se při zahřátém volnoběhu stále ozývá klepání o zadních válců, tak jsem novej napínák vyndal a dal tam starej z předku a je to stejný, tj.studený neklepe, pak cca od 65 do cca 95 °C klepe a pak už zas neklepe. Servisák mi řekl ať s tím nezneklidňuju, že vačky, vodítk i vše co tam.viděl je v naprostým pořádku. Dle mne je to napínák, ale je novej a dělá to i s jiným. Dle umístění napínáku v díře bloku válce bych řekl, že jeho kovová čepička klepe o otvor v bloku. Něko někde psal, že po sundání kloboučku klepání přestalo. Tak už nevím....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 6 roků 10 měsíců zpět #9686

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
No jestli někdo sundal tu kovovou čepičku, tak to je kandidát na Darwinovu cenu. Ta čepička tam je proto, aby vibrující vodítko nerozšmelcovalo tu gumu. Ono se to neposere hned, dokonce ani po pár tisících km. Napínák jsem slyšel klepat při různých otáčkách. Na moji motorce při volnoběhu, na kocourově při cca 5 tis. (taky jsem nevěřil, že to bude napínák). Ale že by to záviselo na teplotě, tak to jsem ještě neviděl. Můžeš zkust ten starý "vyresetovat". Gapyra ti řekne jak. Sepíšu na to téma článek, ale nevím kdy. Nemám teď moc času.
Poděkovali: Homolka

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.480 sekund
Powered by Kunena fórum