safpet post=11969 napsal: Jasně, zato tvé "odborné" rady typu výfuky NIKDO nevyrábí, nevidím žádný přínos tam dávat laďáky,... atd mě opravdu hodně pomohly a posunuly dál.
Safpete, nevím, proč mi tady předhazuješ "odborné" rady. Nikdy jsem netvrdil, že vím všechno a co řeknu je dogma. Ale pokud máš výhrady, mohl bys být konkrétní? Ano, dosud jsem neznal firmu G.R.P. a netušil jsem, že vyrábí homologované výfuky. Těch pár výrobců, které jsem sledoval, jejich výrobu ukončilo. Opravdu mě překvapilo, že na prakticky veterán někdo začne koncovky ještě dělat.
Zbytek tvého komentáře jsem nepochopil. Na téma laďáků jsem napsal tady na webu několik článků. Sice přiznávám, že z odborného hlediska by mohly být naspány lépe, ale na druhou stranu, zažil jsem jediného člověka, který se jimi řídil. Proč tedy mrhat úsilím?
Pokud jde o "smysl dávat laďáky" na VTEC, opravdu ho nevidím.
1) nestačí namontovat laďák, motorka by se měla odbrzdit před/po montáži, abys viděl, jaký vliv na výkon/průběh krouťáku to mělo.
2) Homologovaný výfuk s tlumivkou, např. Akrapovič, bývá vyvinut ve spolupráci s výrobci a odladěn, takže průběh výkonu/krouťáku nezhorší, někdy nepatrně zlepší a přidá pár db hlasitosti (dnes už spíše nevýhoda).
3) Výfuk bez tlumivky většinou zhorší původní parametry (chudá směs) a ne vždy to dokáže ŘJ kompenzovat (zvláště ne ta z VTECu). Je potřeba změnit mapování (např. PowerCommander) a obohatit směs (viz články)
4) Všechno stojí peníze, takže s přístupem, zda něco stojí "smysl/nesmysl" bych se na to rovnou vykašlal.
5) Je jiná doba a hrozí, že hlučnost se bude měřit i u nás. Z počátku jen na STK, ale odtud už nebude daleko k měření na silnici.
Ale pokud plánuješ jezdit bez tlumivek, "aby to hřmělo", pak jsou ti mé rady stejně k ničemu, zvláště, pokud je tvým cílem zvýšená hladina hluku místo zvýšeného výkonu.
Co se nákupu G.R.P. týče, opravdu mě zajímá, za kolik je koupíš. Pokud jsi to nepochopil. Opět se třeba pletu. Třeba ti je opravdu pošlou z Itálie, homologované za tu cenu v dolarech. Přeji ti to a pokud se s nimi přijedeš pochlubit na nějaký sraz, máš u mě dva panáky (bo VTEC má dvojitou koncovku).
A pokud s sebou vezmeš grafy z brzdy, máš u mě panáka za graf před a graf po montáži.
Svědkové jsou ostatní členové klubu. Těšíme se na viděnou.