Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Re:Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách

Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 5 dní zpět #10635

  • Happy
  • Avatar uživatele Happy Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj,

Mám Honda vfr 800 vtec r.v.2002
motorku mám cca 3-4 měsíce a od začátku mi přijde že má hodně hrubý chod motoru ve spodních otáčkách... čím vyšší převodový stupeň tím je to horší.
filtry olej svíčky vše nové a podle příručky.
motorka neškube jen jakoby byl motor šíleně podtočený až do nějakých 5000 otáček.. pak už je to celkem v klidu...
např. když jedu třeba na 3500 otáček a chci zrychlit tak to do těch 5000 otáček úplně třepe s motorkou a má takový hrubý průběh a i zvuk...
Neví někdo čím to může být?

děkuji za každou radu


Více na: www.motorkari.cz/tema/?t=211758
Copyright © Motorkari.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 4 dní zpět #10637

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrátor
  • Administrátor
  • Příspěvky: 1355
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 34
Ahoj Happy,
vezmu to od konce. Píšeš, více na motorkáři.cz. Ale tam, aktuálně 13.6.2019 19:30 nic víc není. Jen kopie tvého příspěvku.
Za druhé. Co očekáváš? Neposkytuješ prakticky žádné informace. Na základě čeho tedy očekáváš radu? Na základě pohledu do křišťálové koule? Nebo rozhozených ptačích kůstek?
Přijde ti hrubý chod. To znamená co? Že to opravdu jede hrubě? Nebo si myslíš, že by to nemělo jet hrubě? A jede to vůbec hrubě? Porovnával jsi to s jinou VFR, na kterou si majitel nestěžuje? Svezl se někdo z těchto majitelů na tvém stroji? Dokonce neuvádíš ani počet najetých kilometrů, ani ve svém profilu. Motorku neznáš, nevíš kdo ji měl před tebou a jak se k ní choval.
Filtr, olej, svíčky nové. Pokud by byl příčinou hrubého chodu filtr a olej, tak ten motor můžeš hodit do šrotu. Svíčky nové. Opět. Jaké? Originál, NGK nebo Denso? A nedal jsi tam třeba ty teplejší NGK? No, to by byl fakt extrém. Předpokládám, že nedal a i tak nevěřím, že by to mělo takový průběh. Pokud jsou svíčky originál, myslím, že je můžeme taky škrtnout. Ostatně ověřit to můžeš snadno. Dej zpátky staré svíčky a zkus, jestli se něco změnilo. Originál svíčky mají velkou životnost a spolehlivost. Téměř bych je vyloučil.
Takže z tvých informací nezbylo nic, na základě čeho by se dala vůbec odhadnout příčina problému. Pak zbývá jen pokus o "šťastný výstřel", diagnóza typu "jeden motorkář povídal" s nadějí, že se třeba někdo trefí a tvůj problém bude vyřešen.
Za mě oblíbené téma - karbon v motoru. Kup VIF, dávej do nádrže, jezdi. Pokud během následujích 10 tis. km nezpozoruješ zlepšení, karbon to nebyl. Náklady cca 200 kč za plechovku VIFu. Riziko že něco poděláš, minimální.
Když se podíváš do historie (což si asi neudělal), měli jsme vcelku plamennou diskusi s Homolkou. Naposledy mi napsal, že vyměnil všechny 4 cívky a motorka se zlepšila. Možná měl špatnou jen jednu, ale koupil je levně, tak vyměnil čtyři. Můžeš to taky zkusit.
Jednu dobu byl taky hit ten podtlakový spínač VTECu na pravé straně.
Bohužel tvůj ročník nemá diagnostický konektor, takže není možné nahrát log z řídící jednotky za jízdy. To sice ne vždy problém vyřeší, ale může napovědět.
Jak vidíš, napsal jsem spoustu textu a neporadil ti prakticky nic. Což se svým způsobem ani v takovém případě nedá.
Rady ti na závěr můžu dát dvě. Jedna, najdi si ve svém okolí dílnu, kde to umí s osciloskopem nebo mají servisáka, který osciloskop nahradí svými zkušenostmi.
Druhá, dojeď na sraz a porovnej motorku s ostatníma. Nečekal bych na místě konečnou diagnózu, alespoň se však vyjasní, zda to opravdu jede hrubě nebo ne.
Bohužel nejsem na tom s časem tak dobře, abych ti sliboval, že se na to podívám sám Ale pokud se ti nepodaří opravit motorku do podzima, ozvi se. Až budu u našich v Hlučíně, můžeme se na to kouknout. Ale beru opravdu jen beznadějný případ.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 4 dní zpět #10638

  • Happy
  • Avatar uživatele Happy Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj,

a děkuji za odpověď...
- na ty motorkáře se to přidalo samo a netuším jak ale já jsem psal jen sem.
- historii motorky neznám a na budíkách je něco kole 35000km ale nejsem blázen a nevěřím že někdo najel od roku 2002 tak málo km... 90% motorek a aut u nás nemá orig. KM!!!
- na motorkách jezdím už několik let, mám zkušenosti s dvou válcem ale i se čtyřválcem ale jen s řadovým a né s V4 ale nejsem hlupák a poznám že takhle se motor chovat nemá a navíc když si majitelé VFR tolik vychvalují tuto motorku právě kvůli motoru...
- jednou jsem se vezl na jiné VFR a ta měla hladší chod motoru a nevím co není k pochopení když píšu že ta moje má hrubý chod.. jak jinak to napsat opravdu nevím...
- vše co šlo jsem samozřejmě pročet!!! ale nic k mému problému jsem nenašel a proto si píšu o radu!!!
- Základní údržbu jsem udělal a to že jsem připsal dle příručky by mělo naznačovat že je vše dle příručky k této motorce a tudíž tam je to co tam má být!!!
- myslím si že jsem svůj problém v předchozím příspěvku popsal dostatečně a srozumitelně...
- jelikož nejsem mechanik a nerozumím tomu tak jsem myslel že se tady v diskuzi k něčemu dostanu.. třeba mohl mít někdo stejný problém... třeba by se něčí zkušenost trefila do mého problému
- zajdu se tedy objednat do servisu a nebudu zde spekulovat.....

každopádně ti děkuji za tvůj čas! a přeji hezký den.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 4 dní zpět #10639

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • Expert
  • Expert
  • Příspěvky: 148
  • Obdržená poděkování 8
Uvádíš, že historii motorky neznáš a udělal základní údržbu. Na dálku se to fakt řešit nedá, vždyť i naživo se závada někdy hledá dlouho. Začal bych kompletní udržbou, tzn ventily a synchronizaci. Ta se sice má dělat až po ventilech, ale zkontrolovat ji můžeš i teď. Právě ona může být jedním z možných důvodů. Jenže dokud nebudeš vědět že je to v pořádku, je celkem zbytečné spekulovat.
Motorku jsi tak už koupil, nebo problém začal až u tebe? Postupně, naráz, nebo po nějakém servisním úkonu?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Stanley.

Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 4 dní zpět #10640

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrátor
  • Administrátor
  • Příspěvky: 1355
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 34
Happy, neměl jsem v úmyslu tě urážet nebo ponižovat.
Ale naprosto přesně zapadáš do profilu 99% všech lidí, kteří mě žádají o radu stylem "mám to asi pokažené, nevíš, co s tím může být?". Přitom si vůbec neuvědomují nesmyslnost této situace, stejně jako ty. Znova opakuji. Oprava motorky "přes internet" je woodoo rituál křížený s tahem Sportky. Když budeš mít štěstí, vyhraješ.
A znova, zamysli se nad tím, co jsi napsal. Alespoň ve svém druhém příspěvku jsi napsal něco o sobě a motorce. Uvědom si, že jsi tady nový a třeba já jsem tě nikdy neviděl. Jak mám vědět, že jsi alespoň na nějakých motorkách jezdil a tohle není tvá první?
Ale budiž, co nebylo, jsi napravil. Takže dále:
- nejsem hlupák a poznám že takhle se motor chovat nemá a navíc když si majitelé VFR tolik vychvalují tuto motorku právě kvůli motoru... Viz výše. Proč se škatulkuješ někam? Napsal jsem snad, že jsi hlupák? To, že si někdo vychvaluje motor své motorky je bezpředmětné. Ale budiž, berme jako fakt, že tvůj motor nejde dobře.
Co s tím? Píšeš " jednou jsem se vezl na jiné VFR a ta měla hladší chod motoru a nevím co není k pochopení když píšu že ta moje má hrubý chod.. jak jinak to napsat opravdu nevím..." Já myslím, že k pochopení tady není vůbec nic. Je tady tvůj subjektivní dojem, že motor má hrubý chod. Věřme, že mechanicky je v pořádku. Pak hrubý chod může mít příčinu:
1) neodpovídající přísun vzduchu
2) Problém v elektrice
3) Problém s palivem
A teď si vezmi, do kolika scénářů se tyhle tři základní začnou dělit. Na toto téma chystám další články, takže zde nebudu rozepisovat zbytečné teorie. Ale prakticky, neuvedl jsi jediný tvrdý údaj. Uvedu dva příklady:
1) nestartuje mi motorka, nevíte, čím by to mohlo být?
2) nestartuje mi motorka. Při startu jsem naměřil na akumulátoru 8V. Nevíte, čím by to mohlo být?
Asi je ti jasné, že bod 1 zavání nekonečnou diskusí a konspiračníma teoriema. Na základě bodu 2 se dá usuzovat na vadný akumulátor, startér nebo vedení. Všechny toto tři oblastni se dají nenákladně prověřit pomocí multimetru a pomocného zdroje. Na základě takového zadání lze radit i přes internet.
Základní údržbu jsem udělal a to že jsem připsal dle příručky by mělo naznačovat že je vše dle příručky k této motorce a tudíž tam je to co tam má být! - a tím chceš říct co? Copak nechápeš, že základní údržba se týká motorky, která FUNGUJE? Podívej se na mě. Moje VFR měla vždycky všechno, co měla mít a stejně se pokazila. To s tím nemá přece vůbec nic společného.
A závěr:
- jelikož nejsem mechanik a nerozumím tomu tak jsem myslel že se tady v diskuzi k něčemu dostanu.. třeba mohl mít někdo stejný problém... třeba by se něčí zkušenost trefila do mého problému - ano, jak jsem psal, můžeš na základě něčí rady trefit "šťastnou ránu". A teď si představ tenhle scénář: "Bolí mě břicho a možná je to slepé střevo a potřeboval bych poradit, jak si ho mám vyoperovat. Nejsem doktor, nerozumím tomu, ale myslel jsem, že se tady v diskusi k něčemu dostanu..." šel bys do toho? Znova opakuji, tímto tě něchci nijak urážet. Jen že takových dotazů už jsem fakt dostal hodně a ti lidi si neuvědomují, že bez patřičných informací nelze nalézt řešení.
- zajdu se tedy objednat do servisu a nebudu zde spekulovat..... rozumná řeč. Jen si vyber dílnu, která má dobré reference. I za cenu delšího čekání. Ať se těch much zbavíš a mašina ti dělá jen radost. A přijeď taky někdy mezi nás. Tyhle diskuse jsou lepší na baru než na netu :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 4 dní zpět #10641

  • Happy
  • Avatar uživatele Happy Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj,

když jsem moto koupil tak už to bylo takové. Všude se psalo že tento typ motoru není žádný samet a tak jsem byl přesvědčený že to tak má byt.. jenomže čím více jezdím a hlavně ve dvou tak si toho všímám více že to není úplně OK. např. když jedu 100km/h na 6ku a přidám plyn tak se roztřepou zrcátka i plexi..
proto jsem koupil i ty svíčky.. nešetřil jsem a dal jsem tam co tam patří.. ale změna žádná.
Každopádně s tím zajdu jak jsi psal na ventily a synchronizaci
a pak se teda uvidí.. ještě jsem si vzpomněl na to že když je moto studená a nastartuju, tak motor naskočí ale nevyletí otáčky jako když je zapnutý "sytič" na nějakých 2000ot ale je klasicky na cca 1200
jinak se vše chová normálně a jde dobře do otáček bez jakéhokoliv škubání.
Vím že všechny rady jsou jen pokus/omyl ale od toho tady jsme a zřejmě jsem tady taky proto že nás to baví... mě osobně nevadí když si umažu ruce proto se ptám a nechodím se vším hned do servisu...

díky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 4 dní zpět #10642

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrátor
  • Administrátor
  • Příspěvky: 1355
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 34
Otáčky nemusí být 2000. To záleží na teplotě. Ventily a synchronizace jsou vcelku nákladné. Pokud chceš udělat pokus, pak si půjč cívky a vyzkoušej je. To nezabere moc času. Škoda, že nejedeš na sraz. Vzal bych ti na vyzkoušení svoje. Cívky se dají proměřit osciloskopem, ale ten bohužel zatím nemám.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 4 dní zpět #10643

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • Expert
  • Expert
  • Příspěvky: 148
  • Obdržená poděkování 8
Měření cívek je celkem ošidné, protože mění vlastnosti během různých teplot. Zrovna u cívek je lepší vyzkoušet funkční pro vyloučení nebo potvrzení jejich funkce. Co já se s ní natrápil, než jsem jednoho dne vyzkoušel jinou.... Hodnoty měla v pořádku, ale za tepla občas přestala fungovat. Třeba jen na 3 minuty

Zkus požádat někoho z klubu kdo má vtec z tvého okolí ať zkusí napřed tvoji motorku projet. Přece jen ji moc neznáš a třeba je to její normální vlastnost. Vfr nemá vždy úplně hladký chod

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Stanley.

Re:Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 1 den zpět #10649

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy
  • Offline
  • Administrátor
  • Administrátor
  • Příspěvky: 114
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 1
Souhlas se Stanleyem, dej to projet někomu, kdo má taky VFR 800 VTEC, nebo se svez na něčí. Podle mě dost záleží, jak přidáváš plyn, ale to co popisuješ mi přijde celkem jako normální. Pokud na mojí VFR pojedu na 6ku 100 km/h a přidám plyn tak, že naplno otevřu, tak se to zcela určitě taky rozklepe. Nevim jestli se mi budou klepat zrcátka, ale určitě se to klepe, stalo se mi to párkrát když sem chtěl rychle předjet a zapomněl sem se, jak tam mám kvalt. Ale vždycky sem si pak radši podřadil, abych netrápil motor. Prostě pod nějaký 4500 tisíce otáček to chce buď přidávat plyn pomalu, nebo si podřadit a trochu to vytočit. Není to diesel :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Poděkovali: Happy

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re:Hrubý chod motoru ve spodních otáčkách 4 měsíců 1 den zpět #10651

  • Happy
  • Avatar uživatele Happy Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
HOj,

to je třeba jedna z věcí kterou jsem se nikde nedočetl.. a vidím že je to asi vlastnost motoru že se musí držet ve vyšších otáčkách...

dík

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.348 sekund