Téma:

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10300

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Homolka napsal: Jj chovalo se to obdobně, ale nejdřív to vyřešilo dpojení lamd (nahrazeno odporama). Později to cukalo i tak, ale teď to nedělá ani když se motor ohřeje nad 100°C, ale zase není venku vedro. Cívky na vyzkoušení nemám, tak buď koupit jednu novou (min. 3300 Kč) nebo jetý, ale s rizikem...

Předem avizuji, že svůj příspěvěk nemyslím ani arogantně, ani povýšeně, ale jistou ironii si opět nemohu odpustit. Základní pravidlo při diagnostice závady je, že se závada hledá, nikoli mění díly. Samozřejmě, někdy lze závadu výměnou dílu "od pasu, alias šťastným výstřelem" vyřešit. Což evidentně v tvém případě nenastalo. Omlouvám se, pokud jsem na na něco zapomněl. Ale ve stručnosti tvůj postup:
1) motorka cuká.
2) Odpojil jsem lambdy, nahradil odporama.
3) Hurá, motorka necuká.
4) Tak ne, pořád cuká.
5) Vyměním TPS. Originál nekoupím, je moc drahý. V Číně jde koupit stejně krásný za 150 kč.
6) Hurá, už se to spravilo.
7) Ne, zase to cuká.
8) Co bych ještě vyjměnil? Třeba cívku?

A co budeš dělat, když koupíš náhradní cívku a jak na potvoru budeš mít na motorce vadné dvě? Výměnou jedné cívky závadu neodstraníš. Nákupem jeté cívky do problému vneseš jen další rozměr neurčitosti.
Ještě k tomu čínskému senzoru. Bohužel jsem ztratil odkaz, kde borec popisoval opravu Mondea, do kterého zákazník taky vmontoval levný senzor. Na pohled úplně stejný jako originál, jen o 1000 kč levnější. Na opravách pak po různých servicech nechal 60 000 kč, než dojel chlapovi, který to umí s osciloskopem. Pak se vzpouzel vyměnit součástku, která byla přeci "dobrá". Nakonec ji vyměnili a auto se začalo chovat vzorně.
Bohužel jsem se taky snažil "radit přes net" a už to dělat nebudu, s výjimkou případů, kdy si budu naprosto jist, že vím, v čem příčina je.
V tvém případě - mohly být špatné lambdy. Když jsi je odpojil a pokud by byly špatné, problém by musel zmizet. Nezmizel. To neznamená, že lambdy jsou v pořádku, ale také to říká, že problém nebyl v nich.
Pokud je tedy tvým cílem "bádat", zkoušet měnit různé součástky a hrát si s motorkou (tzn. bez limitu na čas a finance), pak je vše v nejlepším pořádku. Já jsem se ti jen snažil naznačit, že kromě nákupu součástek to chce taky zainvestovat do patřičného vybavení a vědomostí. Protože tvůj problém může být v kterémkoli čidle, v jejich kombinaci, v přípravě směsi, v zapalování nebo v kombinaci jekýchkolí prvků z této množiny plus stave vedení mezi nimi. Do toho vstupují další proměnné typu rozvody, jejich stav a nastavení.
Kdysi dávno, než jsi do motorky začal vrtat, jsem ti doporučoval zajet s motorkou na brzdu. Stojí to pár stovek a když nic, aspoň ti to dá všeobecný obrázek, zda má motorka ten výkon co má mít nebo ne. Předpokládám, že tam jsi taky nebyl, viď? (byť z popisu tvých problémů bych bral výpis z dyna fakt jako hodně informativní). Přeji ti hodně zdaru v dalším výzkumu a pokud se ti podaří "sťastným výstřelem" závadu odstranit, poděl se prosím s námi. Pokud nepokročíš, ozvi se, až zase začnou vedra za začne ti motorka cukat. Zkusíme se na to podívat. Původní součástky (třeba TPS) jsi doufám nevyhodil.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10301

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Brr. Být člověkem který uvažuje o koupi Vtecu tak bych po přečtení zdejšího fóra (nejen tohoto vlákna) hodně rychle hledal alternativy. Těch poruch, problému a nákladů na servis má tahle motorka na můj vkus okolo sebe nějak moc....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10302

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Maxx napsal: Brr. Být člověkem který uvažuje o koupi Vtecu tak bych po přečtení zdejšího fóra (nejen tohoto vlákna) hodně rychle hledal alternativy. Těch poruch, problému a nákladů na servis má tahle motorka na můj vkus okolo sebe nějak moc....

To soudíš na základě vlastnictví FI, které se náhodou nepokazilo? Já třeba znám FI, které má ve 32 tisicích (poctivých) splálený regulátor (klasika), alternátor (jaký div), vysypané ložisko v krku řízení, tekoucí přední vidle a vůli na výstupním hřídeli převodovky. To třeba můj VTEC nemá ani ve 135 tis. Těch poruch, problémů, závad, nákladů na servis... vyjma nákladů na napínáky, řetězy a zdvihátka což je dáno povahou věci, můžeš být konkrétnějější? Protože Homolkova motorka je sice nejzparchantělejší VTEC, o kterém jsem slyšel, ale zdaleka není jisté, zda je na něm něco pokažené nebo jen blbě nastavené...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10303

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
No já měl pocit, že s Vtecem už tady byla spousta dotazů na cukání, kuckání, chrastění apod. Pokud měl na starosti většinu jeden člověk-jeden stroj pak je to pech a prostě "rozmr.." kousek. A takové, ano, samozřejmě jsou i třeba Fi. Ikdyž tebou uvedený příklad:woohoo: regulátor klasika, altík-haluz a nejspíš neřešený regulátor, gufera to přece víme netřeba řešit... no a ten výstupní hřídel a vůle...krom šlendryjánu ve výrobě si o tom myslím to co p.Polívka o přirození I.Chylkové v jednom českém filmu.
No a k těm nákladům-právě jde o podstatu věci jak píšeš. Dejme tomu, já mám cca150t.km. Nebudeme řešit, že na tolik km si motorku dnes nikdo nekupuje a frčí po 2letech dál. Základní náklady do 150t.km- 6X seřízení ventilových vůlí+podložky. (po24t.km). V servisu-neuvažuju autorizovaný, ale žádný Pepa z garáže. Čísly- 2600+-Kč*6 (Yamaha-Aprilia Jihlava) Tzn.15600Kč. Gufera, svíčky atd.. předpokládám stejné jako u Vtec. Servis Vtec?? po 50-60t.km rozvody komplet+seřízení v.v. (napínáky, řetězy a zdvihátka) á 10000Kč, dále 3X kontrola, seřízení v.v. cca 3x3000Kč (po24t.km.). Takže +-16:39. Přes 20t.Kč je dost. Servisování v autorizovaném servisu by nůžky v nákladech ještě více rozevřely. A ano uvědomuju si, že 150t.km je min.10let ...tzn 2-3.t.Kč ročně. To není nic, ale ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10304

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Maxxi, ty čísla taháš odkud? Já jsem na VTECu vyměnil za 135 tis. km dvě zdvihátka a čtyři podložky. Podložky jsou úplně stejné jako na FI. Napínáky jsem taky vyměnil dva. A jeden pár rozvodových řetězů. Těch 10 tis. kč je náklad oproti FI navíc za 135 000 km. Dále 2 alternátory (z toho jeden electrex - škoda peněz). Celkem 20 0000 kč. To je 0,15 kč na kilometr. Náklad navíc, který se ztratí v benzínu, podle toho, jak kdo kroutí plynem. Ale ano, VTEC je servisně dražší než FI. No a? VTEC má třeba proti FI přípravu na kufry, prodávají se k němu originál kufry které mu sluší a je taky hezčí než FI (z mého pohledu), protože FI je bachratá a kulatá. To máš stejně jako s babama. Někomu se líbí štíhlejší, jiný preferuje bachraté a kulaté. Podle toho se taky často liší provozní náklady. B)
Kdybys místo toho raději napsal pořádnou recenzi na FI, když je tak dobrá... Jinak se téma o cukání VTECu nad 100 stupňnů zase posunulo na smetiště. :(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10305

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Asi takhle; od boku tady střílí každej a to vč. servisáků, auorizovaný servisy nevyjímaje... Já zatím investoval 100 Kč za TPS (starej sem samozřejmě nevyhodil,nejsem blbej, jak si o každým myslíš - to je ta tvoje povýšenost). Potom sem dle serv. manuálu proměřoval čidla a to je dle mne standartní postup. Sorry ale mnohdy víš úplný hovno, což je patrný z tvejch pŕíspěvků z jiných mých témat. Např. že to mám celý zakarbonovaný a totálně rozjebaný apod. Občas z Tebe vypadne i dobrá rada, ale těch keců okolo... Rozvody mám dělaný před 20 tis.km, stejně tak napínáky, ventily a synchronizace.
A teď ještě k věci. Diagnostiku si domlouvám v Ignitechu, jinou firmu neznám (nemaj ale na nic čas a v zimě nic nezjistěj) a i můj servisák mi doporučil výměnu cívek, jako základ. A žádnej blbec to není...
PS:Jinak Maxx má v podstatě pravdu. Podívej se na můj vtec, za studena nenaskočí sytič (můžu dle rad tady na fóru rozebrat a vyčistit za podmínky, že sundám celou vtřik. rampu a nebo koupit za 2.500). Zadní napínák klape i když je novej, mechanický zvuky rozvodů vč. cinkání sou součástí tohohle orchestru. Motor začal cukat po najetejch 60 tis.km ( fakt je, že motorka je stará vrána z roku 2002 a elektronika není věčná). Ale to cukání je fakt a ne chyba servisu. Ani nebudu pokračovat...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10306

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Homolka napsal: Sorry ale taky víš úplný hovno, což je patrný z tvejch pŕíspěvků 7 jiných mých témat.

Máš naprostou pravdu. A právě proto, že vím hovno, končím se střílením od boku. Radit budu pouze v případech které uvidím, uslyším a odměřím. Ohledně zakarbonovaného motoru, to je jedna z rad, kterou mám vyzkoušenou, téměř nic nestojí a nedá se s ní nic zkazit. Za to, že to nebylo skutečným zdrojem tvých problémů a nedokázal jsem telepaticky odhalit skutečnou závadu na tvém stroji, se ti omlouvám.
Ohledně toho, že to máš totálně rozjebaný - ano, konstatování o ničem. Viz předchozí odstavec.
Že máš rozvody dělané vím a proto je taky zmiňuji. Nastavit rozvody blbě na VTECu není žádné umění. Zvrzal jsem to na své motorce já a vím o dalším, velmi pečlívém mechanikovi. Iginitech je dobrá volba a blbě nastavené rozvody na VTECu už tam taky našli.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10307

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Čísla tahám ze zdejšího fóra. Myslím, že i ty sám jsi tady většině lidí doporučoval, držet se servisného plánu + raději měnít napínáky a lišty atd..aby pak neměli Ducati. Ty si samozřejmě dle své zkušenosti můžeš vyměnit co uznáš za vhodné a nevyhazuješ peníze zbytečně, ale v servisu se s tím tak mazat asi nebudou. No ve finále se ale shodnem. Vtec je z dnešního pohledu dejme tomu hezčí, modernější, ale taky zbytečně nákladnější náladová holka..

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Maxx.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10308

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 219
  • Obdržená poděkování 12
Měl jsem dvě fi a mám vtec, tak můžu trochu srovnávat. Jestli si dobře vzpomínám u fi se dělají ventily po 44000 km u vtec po 22000. Ano jsou pracnější a hrníčky dražší 200 oproti 900,-Kč Na čtyřech strojích jsem měnil 4 hrníčky a tusim dvě podložky. Alternátor jsem měnil u obou, regulátor zatím jen u fi. Jiné vyšší náklady jsou pouze rozvodové řetězy. Ostatní je v podstatě stejné. Co se týká spotřeby, nejsem si rozhodně jist zda fi jezdilo za míň. I vtec umí jezdit pod pět. Fi má větší charizma kvůli zvuku motoru a i výfuk je slyšet víc. Ovšem celkově je vtec bezpochyby modernější vzhledem i podvozkově. Subjektivně má vtec větší tah v nízkých otáčkách. Fi se dnes v podstatě nedá koupit ve slušném stavu za rozumné peníze. Servisní náklady jsou poněkud vyšší než třeba motor kawasaki er 6 a jeho deriváty. Ano, motorka mi taky přijde zbytečně složitá, nicméně dalším moto zřejmě bude crossrunner nebo nové fko. I když dnes je vfr spíš lehce zastaralá oproti konkurenci a to v roce 2000 rozhodně nebylo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10309

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Maxx napsal: Čísla tahám ze zdejšího fóra. Myslím, že i ty sám jsi tady většině lidí doporučoval, držet se servisného plánu + raději měnít napínáky a lišty atd..aby pak neměli Ducati. Ty si samozřejmě dle své zkušenosti můžeš vyměnit co uznáš za vhodné a nevyhazuješ peníze zbytečně, ale v servisu se s tím tak mazat asi nebudou. No ve finále se ale shodnem. Vtec je z dnešního pohledu dejme tomu hezčí, modernější, ale taky zbytečně nákladnější náladová holka..

To nerozporuji. Na druhou stranu nechápu, proč do každého fóra dáváš, že FI je lepší. Není. Kdyby bylo FI lepší, tak to v Hondě můžou zabalit, protože celý jejich vývoj tím pádem stojí za prd. Asi nebudeme diskutovat o tom, že rozvod kolama je trvanlivější a méně náchylný na opotřebení než řetěz. Taky, už z povahy věci, nemůže chrastit. Na druhou stranu, některým bývalým FIčkařům třeba kvílení kol vadilo a mají raději řetěz. Z nových Hond, má ještě některá rozvod kolama? VFR 1200 s řetězovými rozvody problém nemá (přesněji řečeno, neslyšel jsem o tom). A jestli se v tomto ohledu VTEC nepovedl, to je zkrátka cena za vývoj.
Rozvodová kola taky nejsou věčná. Na zahraničních fórech je už lidi měnili.
Na motorce jsi najel pěknou porci kilometrů, máš spousty fotek z cest, byla by to pěkná recenze. Klidně tam porovnej náklady FI x VTEC. Bude to přínosnější a pěkně na jednom místě, než takhle rozházené po fóru.
Tahle diskuse FI vs VTEC mi už fakt případá jako kůže vs. textil.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.369 sekund
Powered by Kunena fórum