Články

VFR800 VTEC - Originální vyhřívané rukojetí

 

182933-jpg 

Vyhřívané rukojeti patří mezi nejoblíbenější doplňky na motorce. Zkrátka, kdo je zkusí, pak už musí.  Pochopitelně, hefty samy o sobě nejsou všespasitelné. Ale kdo s nimi nemáte zkušenosti, pak si jejich funkci můžete představit jako když se vrátíte promrzlí ze zimní procházky a prokřehlýma rukama se chytnete za vyhřátou trubku ústředního topení.

Vyhřívané hefty jsou zkrátka fajn doplněk. Nejen na podzim, ale třeba i když se ochladí v létě nebo za jízdy v dešti. Rukavice vám sice promoknou, ale díky vyhřívání se to snáší přece jen třošku líp.

Honda dodává vyhřívané hefty k většině svých modelů. Cena je tradičně o dost vyšší, nežli podobná produkce alternativních výrobců. Třeba Saito koupíte u Louise zhruba za třetinu ceny u Hondy. Ale pokud mohu hodnotit zkušenosti posbírané z motorkářských diskusí, pak se originály vyplatí. Prošoupané hefty po pár desítkách tisíc km se zde nekonají. Ty moje, aktuálně po necelých 70 tis. km nesou minimální známky opotřebení.

Další výhodou by měla být montáž. Tento doplněk jsem si nemontoval sám, jelikož jsem jej dostal jako bonus od prodejce. Ale předpokládám, že podobně, jako u ostatního originálního příslušenství, ať je jejich kvalita jakákoli, bude dodána kabeláž, vyžadující minimální zásahy do originální elektroinstalace motocyklu.

Nevýhodou pro někoho může být větší průměr těchto heftů. V nové generaci, která se dodává k VFR1200 už jsou i ty vyhřívané hefty stejného průměru jako ty nevyhřívané. Pokud jde o mne, pak mi větší průměr těch vyhřívaných nijak nevadí a naopak mi připadají řidítka příjemnější než ty tenké.

Kromě bezproblémové montáže mají originální hefty ještě další výhody. Zapojení je navrženo tak, že vyhřívání funguje jen při zapnutém zapalování. Nehrozí tedy, že odejdete od motorky se zapnutým vyhříváním, které vám následně vymlátí akumulátor. Tyhle hefty se prostě vypnou.

Vyhřívání umožňuje pětistupňovou regulaci, která je indikovaná třemi červeně svítícími LED diodami. Ovládání se děje prostřednictvím jediného knoflíku, kterým vyhřívání zapnete a následně s každým stisknutím o stupeň snižujete až do úplného vypnutí. Na plný výkon tedy svítí tři diody, o stupeň níž svítí diody dvě a třetí poloviční intenzitou a tak dále. Pátým stiskem od zapnutí se vyhřívání vypne a celý cyklus můžete opakovat.

Rozsah regulace je velmi příjemný. Nezdá se to, ale když si nastavíte pro vás přijatelnou úroveň vyhřívání za jízdy, pak třeba ve městě vám najednou začne být docela horko. Uberete. Vyjedete z města a najednou to není ono. Takže si zase přidáte.

Starší model umožňoval regulaci otočným ovladačem. Ten „klikací“ je podle mne lepší. Vzhledem k tomu, že často nastavení děláte za jízdy, nemusíte se tolik rozptylovat, jak moc jste ovladačem otočili. Jednoduše jen provedete potřebný počet „kliknutí“.

Další, dá se říct nedokumentovaná funkce, je indikátor úrovně dobíjení. Není to zcela přesná definice, protože hefty indikují jen pokles napětí a nikoli stav, kdy dochází vlivem vadného regulátoru k přebíjení. Ale i to se hodí. Když vám začnou na ovladači blikat diody, víte, že je nejvyšší čas kouknout se dobíjení na zoubek.

Aktuální cena v ČR (k 18.12.2011) 7745 kč (podražilo, když jsem to kupoval já, stálo tuším 6500 kč). Bohužel, ani v anglii už nejsou ceny, co bývaly. Nejlepší varianta ke koupi je počkat na celkem pravidelné slevové akce, které Honda dělá. S 20% slevou je pak cena přeci jen trochu přijatelnější.

Originální vyhřívané hefty jsou kvalitní příslušenství, které mohu, navzdory vyšší ceně, doporučit bez výhrad.

182935-jpg  182936-jpg 
 182940-jpg  182941-jpg
 182942-jpg  182943-jpg

 

Komentáře

 

0 #2 Tomáš Mazur 2011-12-18 14:11

Ahoj Petře. Ty tvoje hefty bych tady chtěl doplnit příští rok (pokud dovolíš ). Dříve se asi neuvidíme. Máš pravdu, ovládání není zrovna výkřik designu a s ohledem na to, kolik to stojí bych taky čekal něco víc. Ale s dodatečnou instalací Honda počítala až na dvanáctce. Je to drahé, ale jak jsem psal, v tomto případě se to myslím vyplatí.

 

0 #1 Petr Gomola 2011-12-18 12:35

Ahoj,

kdyz uz jsi zminil ty hefty na dvanactce, tak jelikoz je mam, tak par upresneni :-).

1. prumer je stejny jako bez vyhrivani (tos zminil)
2. maji jen tristupnovou regulaci (plus vypnuto), ale bohate to staci
3. odpada to straslive ovladani, co mas na fotce, na levem heftu je primo tlacitko, ktere mackas a tim prepinas urovne, podle svetelne indikace pri prepinani poznas, kde ses. Na druhou stranu to jde bohuzel jen jednim smerem (OFF-Hi-Medium-Low-Off), takze kdyz chces pridat, musis projit cele kolecko.
4. jsou fakt pekelne drahe :-D.

 

{jcomments on}