Články

Pirelli Angel GT

Pirelli Angel GT

Předchozích Pirelli Angel ST sjel dvě sady, takže ty gumy celkem znám. A i když mezi tím byly Micheln Pilot Road 3, Dunlop RoadSmart II a Bridgestone T30, je to jako když nazujete staré boty. Rozjedu se na motorce a připadám si jak magor. Takový lehký pocit nestability. Nestabilita není to pravé slovo. Angely jsou snadno ovladatelné. Na můj vkus asi až moc. Možná je to dané typem motorky a na jiném stroji se budou chovat jinak. Je to podobný pocit, jako když přesednete z horského kola na galuskáč.

Také vám to přijde najednou takové vrtkavé. Ale ujedete pár kilometrů, zvyknete si a najednou zjistíte, že to kolo v pohodě zatáčí, stejně jako drží stopu v přímém směru. Taková je Pirelli Angel. Je jiná. Není to guma, že sednu a jedu. Musím si na ni zvyknout. Předchozí gumy byly v přímém směru stabilní a do zatáčky bylo potřeba motorce pomoct. Angel spadne do zatáčky sama. Vše je tak neskutečně lehké. Jako jízda s přeposilovaným řízením. Předchozí tři gumy drží v zatáčce stopu a když ji chcete změnit, musíte vyvinout úsilí. U Angela stačí do řidítek lehce drcnout a už točí na tu nebo onu stranu. V zatáčce mám pocit, jako by se motorka spíše vznášela, než jela po asfaltu.

Co je vlastně Pirelli Angel GT zač? Angel GT je nástupcem oblíbeného modelu Angel ST, který si má zachovat stejně sportovní vlastnosti, ale přidat o 30% větší kilometrový nájezd. Tak to alespoň deklaruje výrobce na základě nezávislého testu z Německa. Stejně výborné vlastnosti má mít i na vodě.

 

Pirelli Angel GTNový profil gumy umožňuje o 5% větší náklon. Na tom asi něco bude, protože na těchto gumách jsem ztratil levý hlásič náklonu a opiloval si botu. Zadní pneumatika je oproti svému předchůdci dvousměsová - tvrdší střed s nižším obsahem siliky pro větší výdrž a naopak měkčí boky pro lepší grip v náklonu. To je dle mého názoru jednoznačně posun vpřed. Starší model se strašně snadno "zprznil" na rovinkách.

 

 

Podle dostupných materiálů je přední guma jednosměsová. Ničemu to nevadí. Přední guma se stejně sjede do střechy spíš než do placky a boky mívá i dvousměsovka měkké. Přední Angel GT je z měkké gumy komplet. I na pohled vypadá přední guma jinak. Zatímco zadní je z výroby hladká a lesklá, jako prakticky každá nová pneumatika, přední je mírně drsná, matná. Na omak měkká. Textura je vidět i na přiložených fotkách.

Konstrukci asi nemá smysl dopodrobna rozebírat. Vzorek zůstal téměř stejný jako na Pirelli Angel ST s několika drobnými rozdíly. Angel GT už nemá vylisované ty "andělíčky". Ne, že by to k něčemu bylo. Andělíček stejně cca po 1000 km zmizel a bez nich je zřejmě forma levnější. Drobných změn také doznaly drážky, tvořící "andělíčka". Cílem je zlepšit odvod vody.

Proklamované lepší chování na vodě jsem neměl možnost vyzkoušet. Gumy šly na motorku na podzim, odjezdil jsem na nich zimu a kousek jara. V dešti jsem v nich prakticky nejel.

Trochu nejistě jsem se cítil při teplotách pod 5 st. Celsia. Jakoby už zadek trochu ztrácel přilnavost při sklápění do zatáčky. Možná daň za zvýšený dojezd a použitou tvrdší směs na středu. Když už však byla motorka v náklonu, problém nebyl. S předkem problém nebyl žádný.

O 30% lepší výdrž se u mne opět nekonala. Bohužel zde chybí tradiční sjetí do mrtě, ale pneumatiky byly na značkách po 6238 km. Zbývalo 1 – 1,5 mm vzorku (pneumatika měla více sjetou levou stranu). Teoreticky by mohla najet 1000 – 1500 km. Vzhledem k plánované 1000 km cestě ve dvou s kufry a předpovědi deště jsem na takto sjeté gumě nechtěl jet. Předchozí Angel ST měla dráty proklatě nízko a prakticky se sjetým vzorkem se draly ven. Většinou takto sjeté pneumatiky dolítám kolem komína. Když je hezky a absence vzorku nevadí. Výdrží se tedy tato pneumatika nijak nevybočuje z řady. Předchůdce Angel ST mi vydržela 7400 km, GT je tedy na tom s výdrží zhruba stejně.

Prakticky během celé své životnosti si pneumatika udržela dobré vlastnosti, jen ke konci začala být při přechodu do náklonu mírně nestabilní. Což dělají všechny nerovnoměrně sjeté gumy.

Pro srovnání uvádím tabulku dosud testovaných pneumatik ježděných za podobných podmínek:

Pneumatika

Nájezd v km

Bridgestone BT023

8418

Pirelli Angel ST

7400

Michelin Pilot Road 3

7988

Dunlop Roadsmart 2

8000

Pirelli Angel GT

6238 (značky) 7738 (odhadovaná)

 

Představení pneumatiky pojala Pirelli ve velkém stylu a novinářská předváděčka se udála na palubě letadlové lodi Cavour. Což se pochopitelně líbilo a dobrý dojem byl přetaven v dobré recenze. Za mne je Pirelli Angel GT dobrá guma, ale Roadsmart 2 nebo Michelin Pilot Road 3 mi vyhovují více.

 

Obligátní tabulka, jak byla pneumatika provozována:

Dálnice a silnice I. třídy

15,00%

Jízda ve dvou, s kufry

20,00%

Jízda za mokra

0,00%

Okresky

60,00%

Hory

25,00%

 

Na závěr pár recenzí ze zahraničních časopisů:

2013 Vítěz srovnávacího testu sportovně cestovních pneumatik časopisu Motorrad

... Každý, kdo dosud spojoval značku Pirelli se sportovně zaměřenými pneumatikami pro hezké počasí, změní názor. V pneumatice Angel GT Italové vytvořili skutečně všestrannou pneumatiku, schopnou nejen sportovní jízdy po okreskách, ale také s výbornými vlastnostmi na mokru...

Resumé:

To je premiéra! Díky lepší přilnavosti za mokra je Angel GT mnohem lepší než jeho předchůdce ST, aniž by ztratil cokoli ze sportovních vlastností. Špičková pneumatika.

2013 Vítěz testu turistických pneumatik magazínu PS Sportmotorradmagazin

... Nová Angel GT je jednoznačná volba do každého počasí. Dobře namíchaný koktejl sportovních dojmů. Číslo jedna na mokrém asfaltu...

2013 MOTO MAGAZINE - těz testu sportovně turistických pneumatik

... Angel GT ukazuje, jak skvělou práci odvedli konstruktéři Pirelli. Pneumatika se stává etalonem ve své třídě. Upřednostňujeme tuto pneumatiku díky dojmům které v nás zanechala díky svému chování a výborným výsledkům za rozličných podmínek...

2013 MOTO JOURNAL - vítěz testu sportovně turistických pneumatik

... Výborná stabilita v zatáčkách, silný grip v náklonu a velmi dobrá odezva je výhodou nejen při sportovní jízdě. Vynikající začátek pro GT! Vyznačuje se vylepšenými vlastnostmi za mokra bez ztráty sportovních vlastností svéh předchůdce ST. Spičková pneumatika...

 

 Pirelli Angel GT  Pirelli Angel GT
 Pirelli Angel GT  Pirelli Angel GT
 Pirelli Angel GT  Pirelli Angel GT
 Pirelli Angel GT  Pirelli Angel GT
 Pirelli Angel GT  

 

Komentáře   

+1 #12 Miroslav Nečas 2014-06-23 16:42
Maxxi a Tome, bodejť bych proti vám nenajel na sadu cca 15-16.tis. km když vážím 65 kg, o výšce radši pomlčím a jezdím nejčastěji po, pro mě, známých okreskách do rychlosti 120 km/h, vyjímečně rychlej!!
Citovat
0 #11 Tomáš Mazur 2014-06-07 22:20
Cituji Luboš:
Co mám já vypozorováno tak o nájezdu pneu rozhodují zásadně dvě věci. 1/Styl jízdy-tedy rychlost ve všech režimech ať už jde o roviny nebo zatáčky a 2/ zatížení pneu resp motorky. Naopak o čem s oblibou mluví někteří "odborníci" a to jest výkon motoru to má dle mě jen malý vliv.

Myslím, že máš naprosto pravdu. Kámoška najede na MV Agustě na sportovních!! gumách 11 tis. km. Nedělám si iluze, že by mi vydržely polovičku. Ale ona jezdí taky piánko + váží 50 kg i s botama. :-) A ten styl 120 - 130 mimo obec se taky podepíše. To je vlastně jako by pořád dálnice... :sigh: Beyk si ze mně dělá šprťouchlata, ale vlastně mně přivedl k dalšímu zdroji opotřebení. Dříve jsem předjížděl pianko na pětku na šestku, dnes předjížím na dvojku na trojku. Dříve jsem musel déle čekat, než nastane příležitost k předjetí, dnes předjedu prakticky všude, protože od 7 tis. otáček už celkem jede i VTEC. Jen ta guma dostává pořádně zabrat...
Citovat
0 #10 Luboš Brym 2014-06-07 12:42
Jen tak jsem si projel záznami a zde je něco z výsledků (zadek) -
1.Continental Contiforce (první chvíle s mou VFR)- 9800km, 2.Contiforce už jen 8500km, pak následovaly orientačně- 1.Roadattack I 7000km, 2.Roadattack I -6000km, Roadsmart I -7200km(ale ještě by něco dala), Pirelli Angel ST -6400km (úplně KO na dráty), a od té doby PR2/3- 7300, 8200, 7800 a teď to odhaduju zase na +-8t.km.
Takže já považuju za velmi dobré když mi guma vydrží 8t.km a nemusím mít strach, že by ještě nějakou stovku v nouzi nedala by´t už bez vzorku a s mizerným profilem.
Podotýkám, že poslední tři PR nepoznali dálnici což je hned 1t.km k dobru.
Na dovolenou půjdou Roadsmart II tak pak podám hlášení jak uspěly.
Citovat
0 #9 Luboš Brym 2014-06-07 12:22
Co mám já vypozorováno tak o nájezdu pneu rozhodují zásadně dvě věci. 1/Styl jízdy-tedy rychlost ve všech režimech ať už jde o roviny nebo zatáčky a 2/ zatížení pneu resp motorky. Naopak o čem s oblibou mluví někteří "odborníci" a to jest výkon motoru to má dle mě jen malý vliv.
Když čtu Tomovi nájezdy na pneu tak jsou +- stejné jako moje.
Bohužel vždy když si přečtu o nájezdech 15t. apod. tak nechápu jak to ty lidi dělají. Něvěřím, že bych se kdy přehoupnul nějak zásadně přes 10 ikdybych jezdil jen sám a na kufr se ani nepodíval.
Citovat
0 #8 Tomáš Mazur 2014-06-06 17:47
Cituji Lukáš Kubásek:
Tomáši,
tak jako někomu může žrát motorka víc oleje, než by měla... mně přijde že ta tvoje má zase apetit na gumy :-D
BT021 mně vydržely cca 15500km, BT023 13900km (vč. dovolené 4200km ve dvou se 3 kufry a plným tankvakem), teď mám Roadtec Z8.. zatím najeto 8000 a jsou odhadem na 45% životnosti... a to v cca 95% případech jezdíme ve dvou

Možnosti jsou dvě. Buď mám blbě nastavený podvozek, což se nedá vyloučit, ale za prvé se mi jezdí dobře, takže to až tak zlé být nemůže a za druhé 15 tis. km jsem nenajel ani se sériovým odpružením. Takže tady bych tu příčinu asi nehledal. Druhá možnost, že v průměru jezdím rychleji než ty. To mám vyzkoušené z dálnice, když nějaký týden jezdívám do práce. 120 - 130 to ještě jde, potom čím rychleji, pak ta guma vyloženě mizí před očima... :-( Tomu by i nasvědčovalo, že první rok mi Metzelery taky vydržely přes 10 tis. km. Následující roky už jsem se na desítku nedostal ani náhodou... :sad: To se dá ověřit jedině na nějakém delším výletě. Změřit hloubku desénu před výletem a po něm. Pokud dvě motorky jedou srovnatelně, měl by tam být srovnatelný úbytek. Se spotřebou to tak funguje. Slyšel jsem spoustu řečí, jak tohle jezdí za pět a tohle za tři a půl. Ale když pak jeli s námi stejně rychle, žralo všechno +/- 0,5 litru stejně.
Citovat
0 #7 Lukáš Kubásek 2014-06-06 10:08
BTW... Pirelli Angel je prakticky převlečená Roadtec Z8 (Pirelli a Metzeler je jedna společnost) a musím říct, že jsem z té pneu měl úplně stejné pocity jako ty. Když jsem přezul, tak první jízda byla do Plzně po dálnici.... a za boha se mi nedařilo jet s tou motorkou rovně :-( :-) Ale po nějaké době se to jakoby srovnalo a musím říct, že v náklonech jsou Roadtec opravdu famózní. Již několikrát jsem se dostal do různých krizovek či neočekávaných prudkých brždění v zatáčkách, apod., kdy jsem si říkal "teď se to určitě utrhne"... ale ani jednou se nestalo, že by se guma byť jenom trochu smejkla nebo nedržela...
Citovat
0 #6 Lukáš Kubásek 2014-06-06 10:03
Tomáši,
tak jako někomu může žrát motorka víc oleje, než by měla... mně přijde že ta tvoje má zase apetit na gumy :-D
BT021 mně vydržely cca 15500km, BT023 13900km (vč. dovolené 4200km ve dvou se 3 kufry a plným tankvakem), teď mám Roadtec Z8.. zatím najeto 8000 a jsou odhadem na 45% životnosti... a to v cca 95% případech jezdíme ve dvou
Citovat
0 #5 Miroslav Nečas 2014-05-29 11:19
Jak psal Tomáš v článku moje ST při teplotách pod 5°C a na mokru moc nedržely. RS 1 byly v tomto směru lepší. GT mám zatím jen na předku a zatím spokojenost.
Citovat
0 #4 Petr Gomola 2014-05-28 06:56
Cituji Tomáš Mazur:
Já bych taky chtělCituji Petr Gomola:
jo, RSII jsou osvedcene. Mam je tam aktualne cca 10kkm a jeste neco malo daji (ale pred dovolenou pujdou dolu)

Já bych taky chtěl, aby mi gumy vydržely 10 tis. km. :sad:


nesmis jezdit furt brzda/plyn :-D :-D
Citovat
0 #3 Tomáš Mazur 2014-05-27 23:59
Já bych taky chtělCituji Petr Gomola:
jo, RSII jsou osvedcene. Mam je tam aktualne cca 10kkm a jeste neco malo daji (ale pred dovolenou pujdou dolu)

Já bych taky chtěl, aby mi gumy vydržely 10 tis. km. :sad:
Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit