Články

Dlouhodobý test VFR 800 VTEC - 30 000 km

Čas pokročil a na tachometru VFR přibylo dalších 10 000 km.30 000km

Pokud jde o spolehlivost a údržbu, nic zvláštního se nestalo.

Ve 24 000 km pravidelná prohlídka předepsaná výrobcem, včetně kontroly a seřízení ventilů. Měnil se olej, filtr, brzdová kapalina a kapalina spojky. Navíc pouze žárovka osvětlení SPZ.

30 tis. prohlídka taktéž bez závad, s výjimkou obligátní žárovky v osvětlení SPZ.

Jediný problém, který jsme během tohoto období měli, byl pád po najetí na naftovou skvrnu. Vzhledem k tomu, že to bylo ve vracečce a jel jsem zhruba 30km/h, obešlo se to bez následků pro mne a kosmetickými vadami na stroji a oblečení. Přelakování vzhledem k přechodu výrobců na vodou ředitelné barvy příliš nedopadlo. Na rozdíl od kufrů před rokem lakýrník odstín netrefil. Snad to bude lepší na druhý pokus v zimě. Poškrábaný kryt jsem koupil v USA, kde stojí 3500kč na rozdíl od 8 tis. zde. Vyměním taky až po sezóně.

Trochu jsem změnil styl jízdy. Méně řadím a více využívám rozsah otáček motoru. Spotřeba se tímto zvedla asi o 0,3l/100km. Nejezdím žádnou střelbu, takže desky i řetěz stále původní. Zadní desky jsou na hranici životnosti a budu je asi měnit velmi brzy. Přední patrně dalších 6 tisíc km také nepřežijí. Kalibr na řetěz, který jsem koupil, mi způsobil menší šok. Řetěz je na prvním zubu! Nechápu. To mi s takovou ta rezervní sada zrezaví... Spotřeba oleje minimální. Dlouhodobá spotřeba benzínu 6,3 litrů.

Jinak není, co bych motorce vytknul, až na čištění a mazání řetězu. Pokud někdo jezdí jednou za uherský rok nebo víkendy na Dubou, není to problém. Ale při delších výletech člověk pomalu nedělá nic jiného, zvláště, když třeba cestou zmokne. Snad nová VFR bude mít konečně kardan…

A protože já novou VFR určitě pár let mít nebudu, uvažuji o pračce řetězu Kettenmax a mazání Scottoiler.

Ostatní záznamy

Po nehodě

A nálepka je drahá...

Promáčklá nádrž kolenem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

{jcomments on}