Články

Kufry - Veverčák VFR1200F

Seznam článků

 kufry_vevercakVeverčák VFR1200F

Velké Vefro je cestovní motorka a k té kufry neodmyslitelně patří. Honda nabízí v rámci originálního příslušenství sadu tří kufrů, která motorce velmi sluší a využívá systém úchytů, který vyžaduje pouze malou plotnu na horní kufr a boční kufry se obejdou bez jakékoli přídavné konstrukce, prostě kufry jen zacvaknete do otvoru v originální podsedlovce a je to. Klíčky jsou společné se zapalováním, kufry jsou v laku stroje, kufry krásně přiléhají ke stroji a zbytečně jej nerozšiřují, prostě paráda … Má to ale svoje ALE.

  1. V dobé, kdy jsem Veverku kupoval, stála sada origo kufrů cca 50 tisíc Kč. Někdo v Hondě evidentně při cenotvorbě chlastal
  2. Objem kufrů je relativně malý. Zadní kufr má pouhých 31 litrů a boční 29 litrů, tj. celková kapacita uložného prostoru činí 89litrů. To je určitě dost pro jednoho, ale pro dva na týdenní dovolenou už to osobně cítím jako komplikaci.

Takže jsem se rozhodl „přepoužít“ kufry, které jsem používal už na FI. Tzn. horní kufr Givi Maxia 3 (objem 55 litrů) a boční kufry Givi E41 Keyless. Maxii zná asi každý, zajímavostí bočních kufrů je odklápění části víka na číselný zámek, takže není problém na cestě vyjmout vhodně uloženou drobnost, aniž by člověk  musel otvírat celý kufr. Celkový objem zavazadlového prostoru tak činí 137 litrů a na rovinu, to je trochů jiné číslo než v případě originálních kufrů. Okufrování motorky navíc vytvoří pro spolujezdce „křeslo“, na kterém se nemusí nijak extra držet, může se pohodlně opřít a užívat si jízdu v pohodlíčku J.

Použití neorigo kufrů sebou nese potřebu montáže nosičů. Opět jsem narazil na novost stroje a jediný, kdo v té době měl k dispozici celý systém, byl SW-Motech s držákem typu Qiuck Lock. Ten se skládá z pevně namontového nosiče zadního kufru a rychloodmontovatelných nosičů bočních kufrů (každý nosič je na 3 rychloupínacích šroubech a montáž/demontáž je otázkou vteřin). Samotná montáž byla velmi jednoduchá, němec vyrábí přesněji než Ital a nic nebylo nutné upravovat, takže i když nosič dorazil den před odjezdem na první dovolenou, v klidu a v pohodě jsme odjeli podle plánu.

Prakticky hned se projevil první nedostatek řešení – konstrukce nepřiléhá tak těsně jako originální kufry, takže motorka získá na šírce. Není to nic, s cím by se nedalo jezdit, ale je třeba na to myslet, pokud se člověk chce někde protáhnout. Jelikož boční kufry vozím výjimečně, není to tak velký problém, který ale z principu nelze vůbec eliminovat.

Druhým, méně očekávaným, nedostatkem je pravděpodobně konstrukční vada SW-Motech držáků obecně. Nosič zadního kufru lehce kmitá a s ním celý zadní kufr. Pravděpodobně je materiál přiliš pružný vzhledem k délce přesahujícího ramene nebo chybí stabilizační vzpěra, ale následně jsem to pozoroval u více nosičů od stejné firmy. Reálně to nečiní žádné problémy, najezdil jsem s tím cca 70 tisíc km (zadní kufr vozím pořád), ale občas se nad tím jiní pozastavují.

S výjimkou výše popsaného o nosičích a kufrem při jízdě nevím, tudíž jsem spokojený. Zadní kufr vozím stále a držáky bočních kufrů z pověrčivosti nesundávám a namlouvám si, že by případně posloužily jako padací rám :-D. Úložného prostoru mám dostatek i při dovolené ve dvou na jedné motorce a neřeším žádné přivazování neforemných zavazadel. A dokud se v Hondě nevzpamatují při cenotvorbě, neočekávám, že bych něco měnil ..

 kufry_vevercak  kufry_vevercak
 kufry_vevercak  kufry_vevercak

{jcomments on}