Články

Montážní stojan

Montážní stojanPřed několika lety jsem zjistil, že pokud se chci pokoušet o servis motorky ve větším rozsahu než je čištění řetězu a mytí saponátem, zřejmě neuniknu pořízení servisního stojanu. Příklad v okolí jsem neměl žádný,pokud neberu nákup setu stojanů,které si s velkou slávou koupil bratr na tehdejší R6 a pokaždé potřeboval pomoct při instalaci. Výhoda vlastnit VFR s centrálním stojanem je nezpochybnitelná, ale ani on neřeší veškeré problémy,které mohou nastat při větším odstrojení, aniž by člověk musel vymýšlet další pomocné postupy jako podkládání "kozou" nebo zavěšení na hák pokud ta možnost je....

Montážní stojan

Samozřejmě jsem v prvopočátku také vymýšlel levnější řešení a koupil z louis.de zvedák za asi 2800,- na kterém jsem chtěl udělat loni v zimě kompletní servis. Výška zdvihu asi 15cm vypadala slušně, ale prvním zadrhelem se stala nutnost sundání svodů před zdvihem. Pak se nosná plocha musela podložit prknem spodní vana byla velikostí těsně mimo rozsah a nakonec se motorka stáhla 2 popruhy.... Kámen úrazu nastal během zimy, kdy zvolená tloušťka podkladu vlivem vlhka a váhy motorky nevydržela.Došlo k jejímu zlomení a skoro pádu očesané moto. Naštěstí to odnesl jen úchyt na bloku. Následně však nemám jak přichytit spodní šroub kapotáže. Tak tenhle pokus nevyšel co dál? Někdy v té době jsem jakožto pravidelný prudič v tématech na m.cz narazil na nick V_i_c_i Tohoto člověka jsem registroval i dřív, ale tentokrát to bylo v tématu probírajícím montážní stojany. Vyměnili jsme si základní info o typu,motorkách na které se bude používat, termínu dodání a ceně.
Montážní stojanVici - Vašek sám jak říká už několik let plánoval stojan, který umožní mít obě kola ve vzduchu a i během servisu s ním lze manipulovat. Pak někde objevil fotky stojanu Abba Skylift, na jehož základu udělal verzi, kterou mám i já. Jde o třetí modelovou verzi. Nejslabším článkem stojanů Abba a také stojanů které nabízí x e-shopů - např. ABmoto v cenách od 5tis. kč jsou pojezdová kolečka,která maji normované zatížení 80kg. Viciho kola snesou 320kg. Dále jsou použity masivnější profily 5mm. Abba 2-3mm. Celý zvedák až na základnu lze sestavit do 5-7 minut a je velice praktický. Zvednutí je provedeno čepy které se zasunou do určených míst v rámu motorky, stáhnuto a hurá vzhůru. Celková nosnost Viciho zvedáku by se mohla blížit k 500kg. Nejvyšší mnou vyzkoušené zatížení je 350kg, kdy jsem si na motorku sednul. Montážní stojanExistuje několik variant které lze objednat včetně eloxu celého zařízení a několika dalších které jsem i zapoměl :-) Vašek na mě vždy vychrlil mraky informací které jsem si musel překousat z pohledu netechnický orientovaného člověka. Výsledek vidíte na přiložených fotografiích. Objednal jsem čepy na veškeré mnou a rodinou používané motorky. Výhodou je, že máme jen Hondy a např cbr125-cb500f používá stejné čepy. V ceně jsem dostal i praktickou misku na nářadí a zřejmě i celoživotní záruku. Cena, 10 000 kč se sice může zdát vyšší, ovšem z hlediska praktického využití a skladnosti je myslím oprávněná. Probíral jsem se nabídkou eshopů po přečtení posledních témat na m.cz s touto problematikou, kde majitel BMW koupil nesrovnatelně horší model v částce 7 000 Kč. Po přečtení jsem se utvrdil v tom, že jde o nejlepší investici do mě servisní výbavy letošního roku.

Montážní stojan

image 6408Montážní stojan

Komentáře   

0 #2 Tomáš Mazur 2017-11-28 07:02
Nesmíš se vrtat více než v jedné motorce současně. Pak zrovna v tvém případě nehrozí, že bys neměl na čem jezdit. :D
Citovat
0 #1 Petr Gomola 2017-11-27 21:21
hezky to mas, taky jsem o nem premyslel, ale bojim se, ze kdyz se v tom zacnyu vrtat, uz si nebudu mit na cem zajezdit :-D
Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Powered by SIMGallery from SIMBunch